Wednesday, January 12, 2011

SABAH-PART 1

Sabah,kota kinabalu...salah satu tarikan pelancong..memang best bercuti disana dengan family,rakan-rakan ataupun bersama yang tersayang...(adess)one day yeah...hehe...berbalik pasal sabah...aku pergi sana dalam 5 hari aku agak...hehe..lamer jugak..memang xplan pun semua tuh...tapi mama akuh yg tibe-tibe nak g bercuti coz sebelum tuh papa aku pergi sana atas sebab kerja..dia ada handle project kat sana.Seriously kalau lah ada lagi peluang memang aku akan pergi walau sorang..hehe..tapi xhappening la kalau g sorang kan?hehe...kisah dari muler aku drive dari kinrara,puchong - nilai impian rumah satu lagi..sebab xnak Overcost.kalau dari kinrara to LCCT tambang Van dalam RM95.00 dia charge untuk 6 orang...kalau dari nilai to LCCT xsilap aku hengat2 lupa dalam RM55 lebeyh kureng cm tuh jer kot..so dari nilai dalam pukul 10 bertolak ker LCCT dalam waper MIN jer dah smpai...xsempat aku nak membuter..hehe...dalam pukul 10.30 tuh smpai lah ker airport..apa nak wat eayh smpai pukul 12 ni?so g la jenjalan dulu...makan-makan cikit..selesai semua tuh...barulah check in masuk flight..hehe...begituh teruja aku and agak nervous..adesss...setelah selamat naik ke Airbus A380 xsilap Air asia...aku pun pakai lah seat belt..tringat pulak aku kat keter akuh kat umah Cik ViVaH...heh...dah konci belum?hehe..gurau-gurau...hehe...lepas jer waper minit kemudian dorang dah nak berlepas..mula lah aku rasa mcm laen mcm..mcm-mcm dalam kepala hotak aku duk fikir...ish..bab ni aku xmau cerita lah..hehe...lepas tuh pramugari-pramugari yang agak chumell-chumell nih bagi instruction pasal jacket lah ape lah...lagi buat aku pk bukan-bukan...xmao akuh cerita pasal tuh...boleh demam kura-kura aku..hehe..selapas itu...aku pun dengar lah bunyi enjin kapal terbang tuh makin lamer makin kuat akuh dengar...tyme tuh lah aku berdoa..haha...funny sungguh....kelakar bila ingat bab ituh..hehe.memang kuat bunyi dia...lepas tuh cam ada satuh bunyi lagi...aku agak-agak dia test sayap belakang kapal terbang kot..akuh pun xtau orang panggil apa..tapi aku ada wat cikit survey sal planes and aku ada main game Kapal terbang nih..(game dan reality) memang lain beb...akuh tau mmg susah nak terbangkan airbus nih...ceh...cara cakap mcm pilot pulak..(ada gak lah citer-citer) tapi how come?hehe...lari dari bidang kemampuan akuh...hehe..berbalik pasal nak berlepas tuh...muler-muler planes ni jalan slow jer...tyme tuh mmg kuat enjin dia bunyi..high rpm aku agak...haha...lepas jer dari tuh...perghhh!!!!laju beb!aku rasa tyme tuh aku nak bukak Garmin and nak tengok braper speed kapal terbang tuh boleh buat..tapi aku rasa imposible kot..tapi yang aku survey planes luar negara punya boleh main gps atas planes...xsilap akuh lah..hehe...tyme planes tuh naik dalam waper ribu kaki aku rasa cm sesak nafas seketika.Saper-saper penah rasa mcm tuh x?hehe...jgn tipu cornfirm ada...haha...tapi aku xtau sebab aper...xlamer kemudian....captain speak...wah..xsilap akuh captain Lim...aku rasa cm pernah tgk...tapi kat blog lah...hehe...dia kater penerbangan ini dari mana ke mana..average tyme...cuaca...suhu...enjoy....tuh jer yg akuh dengar...xluper juga...pada ketinggian 35ribu kaki xsilap dari paras laut..."memang laut pun" merentas laut....dari LCCT ker KKIA dalam 2 jam jugak lah aku duduk dalam planes tuh...sampai aku pun dah xtau nak buat aper lagi...adehh..okai...akhirnya sampai juga di KKIA...ergh...sakit badan akuh...sampai jer check in dengan imigresen...dia cm bagi pass...dia suruh simpan...aku pun xtau apa motif pass tuh...hehe..pas jer selesai pasal tuh teru larh ker tempat ambik beg atau barang-barang...dan terus keluar...BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment