Saturday, June 20, 2009

7 june di kelantan my first drive to kelantan with my viva

Salah satu perkara yang menyeronokkan bila balik Kelantan, adalah dapat merasa segala makanan dengan harga yang murah. Nasi berlauk lauk ayam, biasanya dimakan waktu pagi cuma RM1.50. Dengan kuih seperti lompat tikam and kueh serabai adalah kegemaran aku.
Akupun tumpang seronok melihat semangat tinggi my mama seronok membeli belah di rantau panjang.Bermacam2 barang yang mama beli conthnya beg tangan sampai 2,keropok,sambal daging and mcm2 lagi yang aku tak boleh nak sebutkan dekat sini. Cuma yang aku tahu, booth kereta penuh bila nak balik tempuh hari.Jalan ke bandar-bandar seperti Pasir Mas, Rantau Panjang dan yang paling teruk ke Kota Bharu penuh sesak.
Akupun ikut jelah mama aku sedang keseronokan membeli belah dan seronok mengangkat barang2 yang dibeli olehnya.....aku ni dahlah kuat berpeluh..ditambah pula dengan ramai pengunjung2.faham2 lah kan cuti sekolah beb. Waktu cuti sekolah ini, memang banyak kenduri kendara, hampir setiap satu km sepanjang jalan, mesti ada khemah orang kahwin.Most important is aku memang suka balik ke kelantan..cukup2 suka kerana environment nya begitu walaupun sesak dan tak macam di kuala lumpur.aku berharap raya ini boleh aku balik lagi ke kampung ku...

No comments:

Post a Comment